全部社区

资源检索
汤蓉 汤蓉
[1回复 / 46阅读]

6AU9词汇预习导航课

楼主发表于:2020-10-15 14:04

TeachingPlan for 6AU6 Picnics are fun

Type of Lessons: Preparation Feedback

教学目标知识目标:1. word box中新单词的正确朗读、拼写: delicious, spread, snack, prepare,  enough, spicy, salty, bitter, tasty, sour, etc.2. Level B中词组、句型检测: plan a picnic, have a picnic, prepare for  a picnic, enough money, a packet of nuts, buy some food and drink for the  picnic, spicy sausages, spread on the bread, some soft drinks, a bottle of  jam, Shall we buy some fruits? Let’s buy some bread and a bottle of jam.  Bread tastes nice with jam. ---Why do you like oranges? ---I like oranges  because they’re sweet.---May  I have some chicken wings, please? ---Ok. Here you are. ---Would you like  some cola? ---Yes, please./No, thanks.3 如何表达日常生话中各类食物及其味道能力:1. 培养边看书本完成预习任务的习惯,在书本上圈画出重要字词句2. 培养学生学习词汇的方法,认识新单词的词性以及词形变化的规律3. 培养学生利用字典查找各词组,固定搭配以及语法点,进行知识拓展4. 培养学生通过自学,根据音标正确读出新单词的能力情感:1. 通过指导学生预习,培养学生良好的学习习惯2. 通过课堂小组竞争等活动,使学生重视起课前预习,并培养良好的合作意识3. 通过自主学习、小组合作展示,让同学们相互学习,找到学习中的成就感,从而激发更大的学习热情。   

教学重难点:   1. 表“建议”句型:Shall we do?/Let’s do/Let  us do/Why not do/Why don’t you do/What about doing/How about doing2. enough  to do sth.   

教学准备:   投影,PPT   

教学活动过程设计   

Procedures   Teacher’s activity   Students’ activity   Purpose   

Step 1Warm-up   Sing  an English song Ask  a student to lead others to read Level A   Sing  an English song Read  Level A   Have  a warm-up Get  familiar with the basic vocabulary of this unit and get ready for class.   

Step 2Presentation   Show  the learning objectives   Read  the learning objectives by themselves   Make  clear what the students should learn in this class   

Step 3Phrases preparation   Organize  a group competition about how well students have mastered the important  phrases in this unit   Have  a group competition about the phrases in Level B   Master  the phrases in Level B and pay attention to the pronunciation and spelling of  some words like “spicy sausages”    

Step 4Common question   Explain  the common questions in Level C   Take  some notes and do some more practice about common questions   Have  a better understanding about the common questions   

Step 5Group show time   Give  necessary help or more explanation to students’ group work   Show  their group work   Cultivate  students’ independent learning and group cooperation    

Step 6Class quiz   Organize  a class quiz Check  the group leaders’ work Explain  the common question in the quiz   Have  a class quiz and a group discussion about the problems in it   Let  the group leaders help group members and encourage group discussion    

Step 7Conclusion and assignment   Make  a conclusion about what students have learnt in this class     Talk  about what they have learnt in this class   Develop  the ability to conclude what students have learnt    

Homework:1.  Exercise 12. 订正词汇预习当行,整理课堂笔记,明天默写3. 背诵P62 Look and Read   

               

 

反思:

本课是关于野餐的话题,针对这个课题让孩子们做了一个活动,让他们充分体会。但是回归课文的时候,要提醒学生注意各种细节问题。例如would like to do = want to do, would like sth = want sth,不仅是肯定句的转换,也要注意否定,疑问句的变化。还要注意应答:May I … ? OK, here you are. Would you like ….? Yes, please. No,thanks.



6AU9词汇预习导航课.doc (格式:doc)

李德艳 李德艳

1楼发表于: 2020-10-18 11:46

谢谢分享

您需要登录后才可以回帖,请登录​。

按 CTRL + ENTER 快速回复 上传资源

京ICP证 060239 号 电信与信息服务业务许可证   沪公网安备 31011502100001

Copyright © 2012 yanxiu.com